“Ze zijn erg flexibel en geven proactief advies. Je kunt bij wijze van spreken dag en nacht bellen, appen of mailen en krijgt altijd snel een reactie. Vandaag bijvoorbeeld kon een collega even niet inloggen voor loonstrookjes. Nou, tien minuten later had ik al een antwoord in de mailbox. Ook zitten we elk kwartaal bij elkaar. Dan overleggen we over mijn doelstellingen en ideeën en kijken zij wat verstandig en haalbaar is. Zoals investeringen: doen we die dit jaar of volgend jaar? Gaan we spreiden of niet spreiden? En wat is er fiscaal mogelijk, bijvoorbeeld qua milieu-investeringsaftrek of energie-investeringsaftrek?”
Mark van Rijswijck, Tandartspraktijk van Rijswijck
“We werken nu zo’n twee jaar samen en ik ben echt enthousiast. Ze nemen ons een ontzettende berg werk uit handen. Naast Duqaat hebben wij nog een accountant die op basis van de boekhouding de cijfers opmaakt; de vader van mijn collega. Je zou denken dat ze elkaar als concurrenten kunnen zien, maar dat is absoluut niet het geval. Ze doen ook altijd net iets meer dan er van ze verwacht wordt. Als ik een financiële vraag heb, dan hoef ik maar te bellen. En weten ze zelfs iets niet, dan hebben ze wel een lijntje met een andere specialist. Ja, ze leveren heel goed werk met een prima prijs-kwaliteitverhouding.”
Bas Prinsen, Tandartspraktijk Heusden
“Toen we op zoek waren naar een nieuwe boekhouder, kwamen we via-via bij Duqaat terecht. Gedreven gasten met een frisse werkwijze. Als jonge ondernemers konden wij ons daar meteen mee identificeren. Ook vinden we het fijn dat ze ons de volledige boekhouding uit handen nemen. We hoeven alleen de inkoop- en verkoopfacturen door te mailen, de rest regelen zij. Daarnaast hebben wij nogal eens te maken met veranderende omstandigheden, waardoor er even contact nodig is. Laatst kregen we bijvoorbeeld een aanvraag uit het buitenland, maar we wisten niet goed hoe we met de btw om moesten gaan. Binnen twee uur hadden we antwoord. Dat is echt een groot verschil met onze oude boekhouder.”
Collin Dam, We Lift
“Duqaat doet eigenlijk alles voor mij. De hele boekhouding, de belastingaangiftes, maar ook jaarrekeningen en de bijbehorende rapportages. Ik ben heel blij met de manier waarop ze het aanpakken. Mijn vorige accountant leverde alleen maar dikke boekwerken af, die voor henzelf interessanter waren dan voor mij. Erwin en Alan doen dat juist heel transparant, met rapportages die iedereen begrijpt. En omdat je in één dashboard werkt, heb je direct overzicht van al je cijfers en ben je altijd up-to-date.”
Sten Blonk, Matrascenter.nl
“Ze zijn enorm betrokken en stellen zich erg proactief op. Een voorbeeld? Als ik een nieuwe medewerker heb aangenomen, waarschuwen ze even als ik nog niet alle benodigde documenten op orde heb. Ook het uitbetalen van de salarissen verloopt vlekkeloos sinds ik met Duqaat samenwerk. Omdat ik ook parttimers in dienst heb, van wie de uren kunnen variëren, is dat bij ons wat bewerkelijker. Bij het vorige kantoor was dat soms incompleet of moest ik er zelf achteraan. Ik vind het ook tof dat ik geen bonnetjes meer hoef aan te leveren. Facturen van grotere partijen zoals Vodafone worden automatisch gedownload. En de overige bonnetjes scan je in met een app. Het is compleet geautomatiseerd.”
Bard Duijs, Bluenotion
“Ze verwerken mijn inkomende facturen, zetten betalingen klaar, maken de belastingaangiftes op. Eigenlijk de hele mikmak. En alles gebeurt digitaal, in mijn geval met Exact Online. Het is een kwestie van doormailen en that’s it. Dat vind ik een sterk punt van Duqaat: ze kijken continu naar nieuwe opties om het jou makkelijker te maken. Daarnaast vind ik het een voordeel dat je direct met de eigenaren schakelt. Ze denken mee, hebben veel kennis in huis en je kunt ook nog met ze lachen. Omdat ze mij zoveel werk uit handen nemen, houd ik meer tijd over om te focussen op mijn eigen business.”
Ivan Tadic, This Play Media
“Zelf heb ik nooit zoveel affiniteit gehad met financiële en administratieve zaken. Terwijl het hele financiële gebeuren natuurlijk wel belangrijk is bij het ondernemen. Daarom vind ik het fijn dat ze mij bij de hand pakken en ontzorgen. Dan krijg ik voor de btw-aangifte bijvoorbeeld een lijstje met zaken die ik moet regelen. Dat heb ik nodig. Daarnaast heb ik veel aan die twee gasten als ik grote knopen moet doorhakken. Bijvoorbeeld bij het aannemen van mensen. Dan kun je gewoon even de telefoon pakken en overleggen. Heel laagdrempelig. Dat helpt bij het nemen van belangrijke beslissingen.”
Paul Martina, LookinSharp